Klima aletinin zamanı âdemiyet kadar eskidir. İlk insanoğlu üst ısılarını koruyabilmek ve ferdî konfor sahip olmak midein efsanevi derilerini kullanıyorlardı. Elan sonraları Mısırlı hâkim klas, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Orantı çağlarda Leonardo Da Vinci, benzeyen bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak midein kez gücü ile çaldatmaışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda çabucak vürutti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya kellelandı. 1844 senesinde U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını tanıttı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk eke kullanma düzlükını 1920′ li senelerın başında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu kapısına ” Her saat 20 derecedir” ilanını asmıştı. Peşi sıra mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 senesinde Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu vüruttirdi. çabucak devam fail yol vürutmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya kellelandı. İklimlendirme, havayı ısıtan, soğutan, temizleyen ve nemini kontrol fail bir prosestir. Hasetmüzde insanoğlu, daha fariğ ve zengin evetşayabilmek midein klima aletinı tercih etmektedir. Bir kaç sene öncesine kadar klima aşırı olarak ikrar edilmekteydi. İnsanlar evlerinde yahut aksiyonyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya pek istek etmiyorlardı. Fakat aradan geçen birkaç yılda çok tadil başüstüne. Artık klima bulunmayan aksiyonyerlerinde kimesne çaldatmaışmak istememektedir. Önce aksiyonyerlerinde yaygın olarak kullanılmaya başlayan klimalar, son dönemlerde evlerin de elzem konfor çeyizı olmuşdolaşma. Son teknoloji ile vüruttirilen klimalara ısıtma özelliğinin de eklenmesi klimayı yalnızca yazın serinlemek midein kullanılan bir çeyiz olmaktan çırefikap, kışın da ısınmak midein tercih edilen çeyiz yapmıştır. Klima kullanma aldatmaışkanlığı ülkemizde yeni vürutmeye kellelamıştır. Pazardaki ürün ve fiyat çeşitliliği hakkındasında tüketicilerimiz karar verme sürecinde enikonu karamsarlık evetşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın aldatmaınan klimaların, Türkiye’ nin iklim koşullarına ve klimatize yapılmak maksut mekana munis seçilmemiş olması, kifayetli servis desteğinin katkısızlanamaması, selim montaj icraatının yapılmaması kadar nedenlerle maalesef tüketicimiz kıygın olmaktadır. Ekonomik ömrü ülkemiz koşullarında takribî 10 sene olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın transfer maliyetinin birlikte pres sürecinde oluşabilecek maliyetler ile erke maliyeti de dikkate aldatmaınmalıdır. Klima çeyizı satın aldatmaınmadan önce bu kriterler dikkate aldatmaınarak ıvır zıvır bir tetebbu yapılmalıdır.